this is not a drive by

Skrivet: 2012-03-09 Kl: 12:16:24

idag har jag testat att ändra dosen , 54 mg gör mig retlig så i morse gick jag ner på 36 mg och 18 mg och mår bättre .
i morgon tänkte jag bara ta 36 mg , då känner jag mig lugn och harmonisk hela dagen och inte retlig,
kommit fram till att jag behöver inte föklara mig eller försöka bevisa att jag har ADHD bara det att läkaren skrev ut medicin och att den fungarar är svar nog .
vänner som är intresserad av hur det funkar och hur jag mår kan fråga , andra får läsa mitt dravel som det kommer.
läste på wiki att adhd har en ärftlighet på 45- 90 procent thats soooo scary.
och att dom med ahhd  producerar mer adrenalin ,,,
berättade i ett tidigare inlägg att jag får som adrenalin stötar som går ut i kroppen när jag bli överdrivet , glad.ledsen arg , upprörd, uppspelt, nåt som min man absolut aldrig fick.
och att dom med adhd har mycket segnifikant lägre järnnivåer . vilket är lite kul att veta eftersom mitt järnvärde alltid ligger i botten
nu på morgonen har jag och barnen spelat yatzi :D det va jätte kul, jag fick storstryk ;) kanske för att jag bara fick 3 kast och barnen tills dom va nöjda , men kul va det...
nu har vi popat musik och dansat lite medans jag letat efter grejer som ska i väg på loppis.
fick ett jätte gulligt sms av jossan :) love you to och är så glad att du finns när jag behöver :)



Kommentarer
Postat av: Josefine

Skrivet 2012-03-09 Klockan 12:52:04
URL: http://josefinesord.blogspot.com

Sånt behöver man höra!!!

Den andra Jossan...


Innan du kommenterar glöm inte lägga till mig på bloglovin' du vill väl inte missa något inlägg?:
bloglovin
Namn:
Jag kommer tillbaka!

E-post: (visas inte)

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback

Josefines Blogdesgner
RSS 2.0