fiskodling

Skrivet: 2011-08-18 Kl: 22:04:13

köpte 1 mal och 10 guppys i måndags :D dom är jätte söta och jätte behagliga att titta på...

tyckte en beteede sig lite konstigt i dag så jag kollade lite på nätet ... kom inte på vad som var fel. satt och kollade på akvariet för att kolla om den mådde dåligt... då ser jag yngel .. då håller den på att föda .. jag har haft den i 3 dagar , dom är gravida 3-5 veckor , så jag har fått med mig en gravid fisk hem trodde jag ,, kollar lite hur man ser att dom är gravida och jämförde dom med mina fiskar ,,, ALLA honor är på tjocken ,, 7 Honor alla ger 20-40 yngel .. räkna själva hur många fiskar jag kommer ha snart ... shit vilken avkastning på mina 10 firrar ,,,,

den som fött nu är smal och ingen svart fläck efter magen,, dom andra är tjocka och svarta fläckar efter magen ...

hur lyckas man få hem 7 gravida fiskar när dom är i separata tankar , honor och hanar .... ja ja dom första ska få växa upp i bassäng så dom överlever . resten får födas i akvariet så får dom starka överleva ...




Kommentarer

Innan du kommenterar glöm inte lägga till mig på bloglovin' du vill väl inte missa något inlägg?:
bloglovin
Namn:
Jag kommer tillbaka!

E-post: (visas inte)

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback

Josefines Blogdesgner
RSS 2.0